Av Hans Nilsson
VÄXJÖ. Från och med den 1 maj blir digitalbyrån Salty Communication en del av reklambyrån GoBrave. Målet är att skapa ett ännu starkare erbjudande inom kommunikation, varumärke, webb och digital marknadsföring.
Jennie Isberg, vd och delägare på GoBrave, och Evelina Göthberg, grundare av Salty Communication, är lyriska över samgåendet av Växjöföretagen.
- Det här är en fantastisk möjlighet att bygga något riktigt starkt tillsammans, säger Jennie Isberg.
- Det känns roligt, rätt och helt naturligt att bli en del av GoBrave, förklarar Evelina Göthberg.
Saltys personal kommer flytta in hos GoBrave på Norra Esplanaden 7 i Växjö den 1 maj. I och med sammanslagningen består personalen totalt av 18 personer, varav 15 är anställda på GoBrave sedan tidigare. Byrån behåller namnet GoBrave.
GoBrave jobbar med allt från strategi och varumärkesutveckling till kampanjer, filmproduktion, webb och annonsering. Salty Communication har sin spets i inom digital kommunikation.
Genom sammanslagningen får byrån mer kraft inom digital kommunikation.
- Vi kompletterar varandra i både kompetens och kultur och vi delar synen på vad som gör ett bra samarbete, både med kunder och kollegor, säger Evelina Göthberg.
- Det handlar inte bara om att bredda kompetensen, utan om att forma den byrå vi själva skulle vilja anlita. Med ett starkt team, ännu mer energi och fullt fokus på att göra riktigt bra jobb för våra kunder, berättar Jennie Isberg.
Hans Nilsson